Sidor

tisdag 5 oktober 2010

Okej då... lite sytt!

Vad fina ni är som uppmuntrar mig! Här kommer lite bilder. Oj, var Elsa med på varenda bild? Ovanligt! :)
Igår tog mamma hand om Elsa ett par timmar. Gör vad du vill, sa hon. Sagt och gjort, jag sydde som en tok. Här är lite av vad jag hann. En dregglis och ett par tajts i mjuk interlock från Calletex. Elsa blev fin och brun!


Hur var det nu igen... skeeeeed...


Men hörrni: Lär det här! Innan jag började toksy igår så hämtade jag min låneoverlock, gamla Bernette 334 D som varit inne på service. Den skar lite dåligt, och hade stått oanvänd i 10 år, så en allmän uppfräschning kunde vara på sin plats.
I söndags ringer reparatören och säger att motorn i maskinen är slut! Den låter ju förfärligt tycker han! Ja jo, den är lite högljudd, men att den var så nära sin dödsdag? Men motorn skulle gå att byta, och jag skulle vända mig till symaskinsaffären för att få ett pris. Jag hämtar min maskin, betalar 900 pix för servicen för att senare få veta att motorn inte går att byta ut för att maskinen är för gammal. Känns det inte som att jag blev lurad någonstans på vägen? Vad tycker ni? Försökte ringa och påtala detta, men huj vad det är svårt att stå på sig!


Å så var jag tvungen att lägga in den här bilden från helgen. Bara för min egen skull. För Elsa är så go och glad för det mesta. Men vi har haft en hemsk läggning ikväll. Då behöver en mamma som jag titta på såna här bilder.

5 kommentarer:

  1. Så söt hon är lilla Elsa!
    Och vad duktig du är med symaskinen :-)

    SvaraRadera
  2. Trist med det utlägget för en maskin som inte går att fixa.

    Gullig liten tjej du har!

    SvaraRadera
  3. Sötnos är din lilla Elsa!
    Och vilka fina kläder! Läckra kombinationer av tyg!

    SvaraRadera
  4. Trist o dyr historia. Frågan är vad du o reparatören kom överens om när du lämnade in maskinen. 900 kr för service låter lite mycket? Och kunde han inte hört av sig innan han märkte vart det s a s barkade hän? Du är dock i en ännu sämre sits eftersom du redan verkar ha betalat, dvs svårt att få avdrag på ngt du redan betalat o jättesvårt att få tillbaka redan betalade pengar. Föreslår att du ringer konsumentvägledningen i din kommun, kanske kan de hjälpa dig.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Jag har varit med om något liknande.
    Jag lämande in min symaskin på service och för att den gick ojämt. Reperationskillen sa att det var fel på trampan, betalade dyrt..Provsydde och felet var fotfarande kvar. Då ville dom ta den till Borås för det är där dom är specialister på Bernina. Där sa dom att det var något med moderkortet, ja då såg jag alla tusen lappar sväva bort(ny symaskin). Men tror det eller ej där jag lämande in den först, betalade hela rasket för att det inte var trampan som var sönder som dom fixat först. OCH utan strid !!
    Hoppas verkligen det löser sig för dig, för du är ju super duktig på att sy!!

    SvaraRadera