fredag 24 oktober 2008

Tågvirkning

Det kan ju hända att någon undrar varför jag virkar vantar i parti och minut. Har hon ingen fantasi, flickan?

Lite fantasi har jag nog, men att virka vantar är rofyllt. Modellen blir olika varje gång, olika garn, olika kanter.Det jag skulle vilja göra är att virka för små barnhänder, lämpligtvis 6-8 år? Det är bara att jag inte har så stor koll på dessa nävar. Vill någon hjälpa mig med ungefärliga mått?

Inga vantar blir mina egna nuförtiden. De sparas till en särskild dag där jag hoppas kunna sälja några alster. Återkommer när det närmar sig.

I eftermiddag tar vi tåget till svärföräldrarna. Det blir mysigt, jag ska virka, och krama maken. Blommor, mobilfodral, vantar, sjal eller mössa. Vilka projekt ska jag ta med?

2 kommentarer:

emma sa...

Det är alltid bäst att ta med flera små projekt :) När jag är ute och far är ofta rätt stor del av packningen just pyssel :) Kanske har jag redan tipsat om vant utställningen på biblioteket, annars borde du vara med där!
Jättefin grå spets du börjat på, och virknålsfodralet var ju jätefint!

makiato sa...

Jättesöta vantar!