fredag 6 november 2009

Inlägg i rosa

Jag har stickat tusen grejer som ligger obloggade. Min kamera är hindret. Min oförmåga att ta snygga bilder. Prestationsångest. Någon sa: men ställ bara tre golvlampor ovanför det du ska fota och ta en bild! Det hade jag gärna gjort om jag bara haft tre golvlampor.

Här får ni några glimtar ur min vardag.


Sötaste sockarna i strl 4 månader cirkus. Stickade på 2,5:or i rester av Drops Alpaca.

En vanlig dag blev jag inspirerad när jag tittade i diskstället. Det händer inte ofta.


Dessutom kan oordning bland strumpstickorna vägas upp av en piffad konservburk.


Vem hade trott att jag skulle börja gilla rosa?

9 kommentarer:

Pernilla sa...

Porslinet är underbart. Riktigt 60-tal (eller tidigare?). Servisen längst bak hade vi när jag var liten. Jag har delar av den i en låda någonstans. Borde kanske leta fram dem.

Susilull sa...

Ja det diskställen, eller snarare innehållet var verkligen inspirerande! Såna fina tallrikar!

Pernilla sa...

Tyvärr har jag bara tallrikar i Tebe.

Emilia sa...

Tycker också att det är väldigt svårt och därmed tråkigt att fota till bloggen - känns som alla bilder blir fula när det är vinter!
Är avundsjuk på ditt diskställ - vårt är överproppat med massa ikeaplast för barn...

teresa sa...

Förstår din glädje över disken; vilka fina tallrikar.
Och dina foton är ju jättebra.

Marias stickning och läsning sa...

Blir också inspirerad av tallrikarna i ditt diskställ. Man skulle kunna göra fina stickmönster efter dem...
Men jag känner alltför väl igen mig i självkritiken och prestationsångest när det gäller fotandet.

Monica Hansen sa...

Så fina tallrikar:)

Emmas dagar sa...

Åh, så fint porslin!

hoppetossa sa...

Visst är det underbart när man kan bli inspirerad av vardagen. Har läst allt du har skrivit om smygmaskvirkning, tack för alla tips. Mitt senaste inlägg är ett par smygmaskvirkade vantar som jag är ganska stolt över. Allt gott! Fru Inez