måndag 17 maj 2010

Om kofta och Elsa

Jag stickar en kofta. Den blir nog för liten. Jag sätter mitt hopp till blockning. För även om jag nyss varit gravid så tror jag inte riktigt mitt höftmått kommer minska med massor av centimeter... Jaja, det ordnar sig.

Vad tror ni om att sticka det spetsstickade oket med en halv storlek större stickor? Så det blir lite mindre trån
gt över bysten?

Här hemma är det lugna gatan. Elsa återhämtar sig från host och snörvelförkylning. Jag blev naturligtvis smittad.
Så vi softar. Jag vid stickningen och hon genom att sova. Hon har blivit så stor skruttan, tar napp och sover så duktigt på nätterna. Magen börjar lugna ner sig och jag får stora skratt och leenden när jag busar med henne. Vid en rolig pippi är det skönt att sitta och fundera.



Finaste Elsa

2 kommentarer:

Sisters in Yarn sa...

Hej! Vad kul att du gillar våran blogg. Vilken gullig dotter du har. Vad många fina koftor du gjort till din dotter. Jag funderar på att sticka en röd sommarkofta till min son, men borde egentligen inte starta ännu ett projekt förrän jag avslutat de jag håller på med.

/Gudrun

Anonym sa...

Hej Anna! Hoppas ni mår bra alla tre. Hon är rent bedårande, och vilken blick hon fått! Snart är jag på väg hemåt, då kommer jag och hälsar på. Kramar! matilda