måndag 3 januari 2011

Solgult och brunfint

Jag har sytt så mycket utan att visa er här på bloggen. Ändring bättring! 
Den här tröjan är till en glad liten kille i vår närhet. Sydd i mjukaste interlock från Jofotex, kantad med mudd från Ohlssons. Men... Vad är det med det här tyget? Efter tvätt var inte ränderna raka för fem öre och det var näst intill omöjligt att vika tyget dubbelt med ränderna över varandra... Jaja, det är mysigt iallafall.



Jag sydde på en namnlapp för första gången. Jag har haft dem i flera år, men de gjorde sig inte lika bra på virkat och stickat tycker jag. Men nu... tjusigt! Ser liksom lite extra proffsigt ut. Skarven i halsringningen lade jag mitt bak efter att ha krånglat lite. Det funkar. 


Ps: Friläggning är kul!

4 kommentarer:

Thea sa...

Hej!
Vilken härlig bloggdu har! Vad fint du syr och stickar. Och vad vackra foton och trevligt skrivet. :-)

Anonym sa...

Hej igen Anna!
Tack för hjälpen med muddkantningen (tror det var strax innan jul jag bad om hjälp). Jag har gjort som du beskrev och det blev bra! Men Ohlssons muddväv blir klumpig. Har nu övat och ska ge mej i kast med att praktisera det på ett riktigt plagg till lilla dottern 1 år. Bra att det finns såna här forum! Jag har också kollat in näbbgäddas blogg. Fina saker! Hon ligger snäppet över mej kan man säga... God fortsättning! Kommer att kolla in din fina blogg framöver också.
Hälsningar Jenny

annas alster sa...

Hej Jenny! Vad roligt att jag kunde hjälpa dig! Lycka till med sömnaden, jag tror det kommer gå jättebra! Visst är det bra med bloggar, man kan lära sig så mycket av varandra. Alla är vi ju bra på nåt :)

Slow-Eva sa...

Vad snyggt! Gult passar ju till allt nästan tycker jag :)