söndag 15 maj 2011

Klöver och vimplar till Jack

Jössesinam vad jag är trött ikväll. Det blir nog ingen symaskinstid, men vad gör det? Jag har producerat som en tok på senaste, iallafall med mina mått mätt!

Reklamen i måndags på öppna förskolan resulterade i en beställning samma dag. Så roligt!

En body i det gula klövertyget till Jack, 4 månader. Röda eller vita kantband önskades, men den röda tråden var slut så det fick bli vita. Hoho vad fint tycker jag, och önskar att även Elsas body hade haft vita kantband!



Jacks mamma ville även köpa vimplar, och valde den här kombinationen efter att jag mailat lite bilder på vävda tyger. Bra valt tycker jag... 


Det grönprickiga tyget är köpt på Åhlens, och sist jag var där så menade de på att det var slut och antagligen inte skulle komma in igen. Men så igår stod det där ändå, och jag slog till på 2,5 m. (49 kr/m) och idag har jag köpt mönster till en klänning till mig (!). Vi får se om resultatet kan visas upp här! :)

6 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Jag ser fram emot bilder på DIN klänning! :-)

Jonna sa...

Spännande med klänning till vuxen! Vad är det för modell? Jag är också lite sugen nämligen:)

Emilia sa...

Söt body - somriga färger!

Liten Lucky sa...

Vilken underbar body!!!

Ville bara säga att du har en award att hämta hos mig!

Memmels morot sa...

Fint tyg! Jag tänkte också sy klänning, men har inte hittat något passande mönster än.
Och jo, jag har en blogg, ska bara komma igång med det hela... tänkte blogga lite gammalt i efterhand, men det kanske man inte "får".

Slow-Eva sa...

Hans mamma måste bli jättenöjd för det var ju superfint!