fredag 1 juli 2011

Tantens pelargon

Vad det är härligt med semester  - men jag kan inte låta bli att undra hur vårt lilla hus mår? Alla mina pelargoner, och den nyanlagda rabatten? Och odlingarna då, mördarsniglarna har väl inte vunnit över dom?

Förra året när vi var här på Orust tittade vi in på en liten loppis bredvid Orust blommor. Det var en äkta bohuslänsk tant som sålde av lite saker, och vi var fräcka nog att fråga om hon inte vilja sälja två trädgårdsstolar som såg lite övergivna ut. Det var tanten och hennes farbror tvungna att fundera på, så det blev att vi återkom några gånger till loppisen.

En av gångerna berömde jag tantens vackra pelargoner, och började fråga om hur det här med sticklingar egentligen fungerade? Vips hade jag fått tre stycken.



Två av dem överlevde, två som blev fyra i våras, och innan vi åkte blommade en av dem... Är den inte ljuvlig?! Funderar på att åka förbi tanten och visa den här bilden. Puss på dig min fina pelargon!

Inga kommentarer: