fredag 31 januari 2014

Sanslöst söta snurriga sniglar

Det är inget märkvärdigt med den här tröjan. Det är en vanlig simpel tröja med muddar i ärmsluten. Men jag måste bara säga att jag ÄLSKAR den! Det här tyget är så underbart fint, och det känns som jag har kommit över en skatt! 
Den blå bakgrundsfärgen är lite ovanlig och tyget är verkligen mjukt. Nu håller jag bara alla tummar för att det ska hålla bra i tvätten så Erik kan använda tröjan måååååånga gånger. Har du sytt nåt plagg som är sådär extra fint i sin enkelhet?

3 kommentarer:

fante sa...

Jag gillar verkligen också det där tyget. Jag har sytt en precis likadan tröja men med kantband i ärmslutet och fållen. Den har tvättats många gånger och är fortfarande fin :)

Anonym sa...

Jag älskar bara ekologisk bomull med prickar,som finns i 11 färger.Jag har sytt i svart,rött,och orange tunikor till mig själv. Syr även trosor i ekologisk bomull,underbart att få trosor som sitter bra.Mvh Berie!

Ingrid sa...

Jättefin!! Jag har haft snigeltyget i denna färg och det är nog ett av de tyger som hållt i kvalitet bäst!! Arvid hade en tröja precis som den här och det var verkligen en favorit som användes mycket.