måndag 2 juni 2014

Tröttnar inte...

Alltså jag älskar det här tyget. Ekologiskt, färgglatt, unisex! Kan det bli bättre? Många av plaggen i det här luftballongstyget har fått röda kantband, men jag har även kantat med brunt och vitt. Nu senast sydde jag en body med gul/vit-randiga ärmar som får följa med till Torpkonferensen - ja annas alster finns där i år också! Mer information kommer :)


Det här setet blev väldigt trevligt tycker jag, sommarfräscht! Jag har inte så mycket tyger till byxor, så brunt var det bästa alternativet och för att det skulle bli lite gladare så valde jag att matcha med turkos mudd från Liandlo och ränder från hilco i fickorna. 

Jag syr förresten så mycket jag hinner och kan och orkar, men vår stora dam har bestämt sig för att 21.30-22.00 är en bra tid att somna för kvällen, och gärna lite bråk innan det också. Å andra sidan har jag sommarlov nu, så då frigörs ju oceaner av tid. Härliga sommar!

Inga kommentarer: