söndag 14 september 2014

Bondelid-koftan

I min syvärld på facebook så sys det koftor för fulla muggar  just nu, ja, jag sydde ju också en för några veckor sen. Jag blev inte helt nöjd med passformen på den och när jag för ett tag sen köpte en mysig stickad kofta från Bondelid så insåg jag att det var modellen för mig.

Förra helgen ritade jag av framstycket och kragen, bakstycket tog jag från Rose top och ärmen, ja den är väl också därifrån, men lite omritad och förlängd. 


Kragen är i dubbelt tyg och bara fastsydd räta mot räta. Jag stickade ner sömnsmånen med vanlig raksöm. Tyget är tjock härlig bomullstrikå som jag köpte på en utförsäljning förra året. Hela 20kr/meter betalde jag! :)

Igårkväll sydde jag fast de stickade knytbanden som jag köpt på Calletex här i Örebro. När jag sytt klart så insåg jag att det finaste mest mönsterpassade framstycket var på insidan, så då var jag så duktig att jag sprättade alla knytband och gjorde om. Gör om gör rätt som det heter!

resultatet blev en riktigt mysig och skön kofta som jag hoppas att jag får användning för i höst. Jag hade velat bjuda er på lite fler och bättre bilder, men ni får hålla till godo med den här. En skön söndag önskar jag er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Supersnygg! Ser skön ut också. /Josefin