söndag 4 januari 2015

Syskonmatchat

Under julen hade vi förmånen att umgås mycket med min syster och svåger och deras underbara tjej Agnes. Idag ropade Agnes "Nanna!!!" när hon fick syn på mig på facetime. Hennes ordförråd är inte så jättestort, så jag känner mig hedrad! Närsomhelst blir hon storasyster så i julklapp passade jag på att ge bort syskonmatchade plagg.



Tunika i storlek 92 och omlottbody i strl 56 till bebisen.

När jag klippte ut fram- och bakstycket till tunikan så tänkte jag glatt: tänk att jag har klippt ut fel på den här tröjan några gånger, hur lyckades jag egentligen med det? Hur svårt kan det vara liksom?

Jättesvårt tydligen. Där får man för att man är kaxig. Eftersom jag inte hade mer tyg så skarvade jag helt enkelt bakstycket på den högra axeln för att få en tillräckligt lång flärp. Det blev bra det med - slutet gott allting gott. Men en ödmjukare inställning nästa gång skadar nog inte...

4 kommentarer:

Syserine sa...

Härliga plagg!

Anna sa...

Been there, done that. Men det brukar gå bra att skarva :) Fina plagg!

Jag är lite tudelad kring det här med syskonmatchning. Har inte bestämt mig än. Det finns några plagg i döttrarnas garderober som är lika, men har inte haft på dem plaggen samtidigt än...

Life of Elin sa...

Var är mönstret på bodyn från?

annas alster sa...

Elin, det är ett eget mönster.