torsdag 7 april 2016

Älskade äpplen

Av alla motiv på tyger så är äpplen och klöver mina absoluta favoriter - det kan nästan inte slå fel! 


 Det här äppletyget från Lillestoff har jag köpt från Ninomil, och jag tycker det är helt galet fint! Jag har blivit sämre på att köpa unisextyger, eller så är det bara att jag är mer kräsen och inte hittar tyger som faller mig i smaken lika ofta som förut.

Röda muddar var en självklarhet, och jag fick till en riktigt lyckad täcksöm i nederkant. Jag har börjat köpa på mig lite Toldilockkoner från Guterman under somrarna när jag besöker Göksäter på Orust som har billiga sybehör. Det är lätt att få snygga täcksömmar med den tråden och dessutom noppar den inte som Dor Tak irriterande nog kan göra.


2 kommentarer:

Annikwa sa...

Wow, superfina äpplen ich proffsig söm!

Hemmamammafru sa...

Det har varit ganska mycket tjat om att vi ska ha en vit jul. En vit jul som inte menas snö utan alkoholfri jul. Å det tycker jag självklart är bra. Men det är inte heller något som jag upplever som ett problem i min familj. Vi nöjer oss lika väl med julmust som något annat. Även om jag gärna dricker lite vin eller en snaps till sillen. Shit jag tycker jag framstår som en alkoholist hur jag än formulerar mig. Men alla som känner mig vet att så inte är fallet.

Något som jag upplever som ett större problem är mobiltelefonen. Den däremot tycker jag är en grej som INTE hör hemma på julafton!!!! Julafton ska firas med närvaro!!! Därför kommer jag att checka ut från cybervärlden kl 15.00 när Kalle Anka börjar och låta min mobil sova fram tills att julafton är över!!!

Jag ska fira julen med mina nära och kära!!!

Vem är med mig på detta???

Min bloggadress: http://hemmamammafru.bloggplatsen.se