torsdag 1 januari 2009

Julklappar till min familj

Förra julen fick kvinnorna i min familj virkade vantar. I år blev det lite annat:


Min syster fick en mössa i drops eskimo. Den satt perfekt på henne och hon fick välja två olika broscher att sätta på mössan. Variation förnöjer.



Min kära mor hade uttryckt väldigt klart och tydligt att en mössa stod högt upp på hennes önskelista. Självklart. En grå blombrosch föll henne i smaken. Mössan är virkad i Lowisa, garanterat klifritt.



Min brors flickvän hade lite försynt sagt till min bror att hon gärna ville ha ett par raggsockor av mig. Nu är ju mina stickkunskaper mycket begränsade, så jag satsade på ett säkert kort: tossor! Virkade i drops Alaska med en kant i eskimo (rester från mössan ovan).


I övrigt: Idag gjorde jag premiär som långfärdsskridskoåkerska. Det var underbart, solen sken och isen var blank. Jag var väl ingen naturbegåvning, men vi orkade med en runda på nätta 12 km. Har ni också varit ute på isen?

4 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Oh vad fint! Vad använde du för möster till tossorna, det var supersnygga tycker jag.
Hoppas du har en skön kväll
Kram/Veronica

Compact Garden sa...

Vilka fina julklappar..mösssorna ser väldigt sköna ut och tofflorna är en hit!Ha en fortsatt skön helg/Anne

Min tråd sa...

Fina mössor!

Anonym sa...

Hej! Tack, här är en länk till mönster på sjalen. http://www.juhlin.nu/slojd/beskrivningar/sjal.pdf
Superfina mössor! Eget mönster?
//Angelina