måndag 29 december 2008

En glad man

Såhär glad blev min man i sin julklappshalsduk. Den blev mjuk och skön och eventuella skönhetsfel syns ju inte när man har den på sig. Stickad i drops Fabel och alpacka. Här har ni mönstret.


I förra inlägget andades jag något om blockningsvajrar. Jag har fått två väna förfrågningar om vad det egentligen är för något, och jag blir osäker. Har jag drömt? Finns dom på riktigt? Om någon är mer upplyst än vi, var snäll och svara på våra funderingar...


julminne - en telefonkiosk helt i min smak

För övrigt håller jag på med ett roligt projekt, en Top down round yoke cardigan. Väldigt spännande må jag säga, speciellt som jag tidigare ikväll repade upp flera dagars virkning. En påse kunde skönjas på ryggen, oket var för stort. Men nu är jag på g, bilder kommer snart!

7 kommentarer:

Agata sa...

Visst finns blockningsvajrar. Dels kan man köpa nya, men en del använder fantasin för att konstruera bra, smala och lagom stabila vajrar som man kan trä genom sticket. Själv funderar jag på att använda såna där gardinspiraler i plast, men jag har inte provat ännu så jag vet inte om de fungerar.
Snygg halsduk! Jag förstår om mottagaren blev nöjd.

Samtal från min trädgård sa...

Snygg halsduk och vilket snyggt grönt alster i inlägget nedan, är mäkta imponerad över ett franskt mönster!

makiato sa...

Vilken snygg telefonkiosk!

Ronja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ronja sa...

Vilken otroligt fin halsduk! Jag förstår att han blev glad, din man. Vad gör man inte för de där små ögonblicken, om det så krävs att man lägger upp miljoner maskor på en sticka? Tack för svar från Agata, men vad har man egentligen blockningsvajrar till? Trä genom sticket, hur? Och om eventuella gardinspiraler i plast skulle fungera som bra vajrar, gör mig bara ännu mer förvirrad! Detta känner jag att jag måste gå till botten med...

Compact Garden sa...

WOW..vad fin den blev, då är det värt all möda..ha ett gott nytt år/Anne

vikevire sa...

Vilken fin telefonkiosk!! Sådana skulle det finnas fler av. Undrar var den står?