torsdag 1 mars 2012

Klageri klagera

Buhu! Stackars oss, vi är sjuka. Eller ja, Elsa har tillfrisknat nu (tack för det, hennes sjukhumör va inte att leka med). Men nu är jag och Magnus sjuka. Tredje dan med alvedon nu, för att jag överhuvudtaget ska orka gå upp ur sängen. Får med andra ord ingenting gjort, skrotar runt, äter kräm med kex (sjukmat!) och tycker synd om  mig själv.

Muntrar upp mig med att blogga en söt body som numera ligger i presentlådan:

Mönster:
Eget, storlek 56.

Material:
Interlock från Deerdot, interlock till kantband från Jny.

Lärdomar:
När man kantar interlock med interlock så gäller det att dra upp diffen. Jag hade kantat hela härligheten när jag såg att halsringningen var total utdragen. Inte vackert. Göra om göra rätt.

Men här har vi en nödlösning som blev riktigt bra:



Här brukar jag göra en kraftig sväng istället för ett rakt avslut, men det är galet svårt med Coverpron. Efter att misslyckats en gång så gjorde jag såhär istället, läs mer om det hos Lillans Trolltyg


Förresten, vad hade ni haft för tråd till det här plagget? Det är ju inte så snyggt med det vita mot de röda kantbanden, men att sy allt med röd tråd känns också lite avigt för mig?!


Allt gott till er, kära läsare, från sjukstugan i Ekeby. Kram!

4 kommentarer:

Liten Lucky sa...

Krya pa dig!!!

Alice BraLLan sa...

Usch och fy för sjukdom. Här är vi också extremt trötta på allt sådant. Men nu är vi alla friska samtidigt (peppar, peppar).

Det där deerdot-tyget är så himla fint. Och gällande kanten gör jag ju så som jag gjorde en tut på för ett tag sedan(http://brallaengbom.wordpress.com/2012/02/01/tutorial-snygg-som-i-kantband/ ). Jag kör ut OL-sömmen innan jag kommer till kantbandet och syr i kantbandsfärgen på vanliga hushållsmaskinen.

Krya på er!

Dödergök sa...

Så snygg! Återigen, många av dina bebisplagg skulle jag lätt kunna ha själv, fast i något större storlek då. :)

Åsa Tidqvist sa...

Åh fy för att vara sjuka! Hoppas ni piggar på er snart! Jättefina kläder du visar, klänningarna och denna body!