fredag 30 november 2012

Stars and stripes

På syfestivalen hade jag ett litet mission - att hitta snygga svart-vita tyger till en filt, som våra grannar beställt till sin kommande bebis. Till slut föll valet på Jnys stjärnor och randig tjock härlig interlock från Andersson och Hjalmarsson.

De har ju väldigt många tyger i en kvalitet som de kallar för "ribb". Det här tyget var mycket tjockare och stadigare i kvaliteten, men till samma låga pris. Det gillas!

Det är verkligen något visst med att sy filtar. De blir ju så otroligt fina, och har man tur och lyckas med kantningen på första försöket så är de ju relativt lättsydda också! Den här gången lyckades jag till och med få dit namnlappen snyggt, jag fäste den helt enkelt med vliesofix innan jag sydde dit den. Att jag inte tänkt på det förut?

Nu är jag extremt synödig efter fem dagar utan overlocken. Tänk att man har utvecklat ett sånt beroende! Högen med tillklippt växer sig bara större och större - tänk vad jag kommer spotta ur mig färdiga plagg när den gamla trogan Berninan väl kommer tillbaka. :)

Ps. Ni glömmer väl inte att gilla mig på facebook? 

Inga kommentarer: