tisdag 26 november 2013

Till Signe

Jag tycker extra mycket om att sy kläder till mina fina syskonbarn - det här är ett set till kusin Signe! Kurbitströja med tyg från Znok, och så muddjeans med fickor av Campantrikå och mudd från Delatezz. Så roligt att jag hittat muddväv i den här färgen som jag tycker så mycket om! 

Något jag inte tycker lika mycket om är tråden jag är hänvisad till att använda till den mudden. När man syr med en coverlockmaskin behöver man tre eller ibland fyra rullar för varje färg på kantband man vill använda. Det blir alltså väldigt många trådrullar och ganska dyrt om man ska ha exakt rätt nyans till varje tyg.

Den här tråden är helt ok om man ska använda det till kantband, men egentligen hade jag velat ha gröna täcksömmar på byxorna också. Då blev det tyvärr väldigt tydligt att tråden inte var riktigt rätt i nyans, så det fick bli mörkblå sömmar istället. Bra så.

Min bror hade önskat knäppning på axeln, men jag hade inte huvudet med mig och klippte fel. Sååå lätt hänt när man ska göra en knäppning på ena sidan, eller vad säger ni? Jag har fått en rapport om att det funkar fint ändå - phiuuu, för det fanns inte tyg till att göra om. Nu är kurbitstyget slut igen, och det finns plats för lite nya tyger i skåpet :)

2 kommentarer:

Stinemor sa...

Ej, men sikke dog et skønt sæt. Hvor er det fint

Unknown sa...

Jag brukar köpa tråd från stoff och stil, köper man 10 rullar à 1000 meter kostar dom bara 15 kr st ! Dock finns det ju roligare saker att köpa än tråd.. !