lördag 2 augusti 2014

Passar på att sy

Sommaren lider mot sitt slut och snart börjar ett nytt liv fr oss med inskolning på förskolan, nytt jobb för mig och jobb för mannen som varit föräldraledig ett helt år. Dessutom börjar vår flytt närma sig (äntligen!) och jag har mina aningar om att det inte kommer bli så mycket tid för sömnad den här hösten.

Därför passar jag på att fylla på barnens garderober. Elsa har fått en klänning i kattyget från Liandlo och matchande tights i supermjuk trikå från Jofotex. I vintras var ju klänning och tights det enda hon använde så jag tänker inte sy mängder av långärmade tröjor och byxor innan jag ser en förändring av hennes preferenser... Det är så tråkigt när kläderna ligger oanvända i garderoben.


Nu när Erik börjar förskolan så har jag en känsla av att det kommer gå åt lite mer kläder än hemma, och t-shirtar har han bara några stycken. Kortärmade plagg är ju dessutom så bra eftersom barn ofta kan ha dem två säsonger. Så han fick en ny t-shirt i ett av mina favorittyger, de prickiga äpplena från Jofotex.
Han är verkligen så söt i den här tröjan och här kommer en liten livebild på en koncentrerad pojke som gnager på... just ett äpple!


2 kommentarer:

Nilla sa...

Superfint som alltid!
Spännande med alla förändringar!

Slow-Eva sa...

Ojoj vilken spännande höst det låter som! Fina kläder som vanligt :)