söndag 2 november 2014

Äntligen!

Som vi har längtat! I november förra året köpte vi det här fantastiska huset och sen dess har vi väntat och väntat… Jag har gått många promenader och sneglat och kikat på det finaste huset i byn. Nu är det äntligen vårt!



Huset är gammalt och snett med massor av fina detaljer, här är några av mina favoriter… 


Huset har hela tre murstockar, men tyvärr inga kakelugnar. I vardagsrummet finns iallafall en eldstad med kassett. Det ska bli fint att elda här och sitta och mysa framför brasan...



I flera månader har jag letat på Blocket efter matsalsmöbler och funderat över vilken stil vi ska ha på möblerna. Men så kom jag på att mamma och pappa hade ett gammalt slagbord och vi har ju så många udda stolar. Vips så var matplasten möblerad!


Jag tog bilden igår, och sen dess har jag packat upp finporslin och pyssel i vitrinskåpet till höger. Vi ska köpa dörrar till den vänstra bokhyllan så att det blir två likadana skåp, det blir tjusigt! Totalt har jag packat upp 40 kartonger av knappt 60. Hurra vad jag har kämpat på! Idag har Magnus och pappa skruvat upp väsentliga saker som trappgrind, postlåda och hatthylla. I morgon börjar vardagslivet och det känns faktiskt som att vi är redo för det trots att vi är helt nyinflyttade. 

Barnen kom hit första gången i eftermiddag och det var roligt att se deras reaktioner. Elsas bästa ställe blev en liten garderob där man kan gå in. Hon gjorde sig genast hemmastadd med kuddar filtar och bamsetidningar. Erik kände sig nog lite förvirrad, han är ju för liten för att förstå vad som händer. Men jag försöker samla på mig lite tålamod för diverse reaktioner på att vi har flyttat så hoppas jag att vi snart ska känna oss hemma här.

Och syrummet - ja det är det mest ouppackade av alla! :)



16 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Åh! Vilket hus! Grattis :-)

Katharina sa...

Vilket fantastiskt fint hus! Och var roligt att få dela er inflyttning. Stort lycka till med huset och hoppas vi ska trivas gott.

Le Petit sa...

Vad härligt! så fin det är!

Anna Hammar sa...

Så härligt! Huset har verkligen en själ, det känns rakt ut i bilderna! Vi har precis samma variant till köksbord, ett gammalt slagbord, fyndat på svärföräldrarnas vind + ett gäng blandade, mer eller mindre gistna, pinnstolar... Hur bra som helst! :)
Grattis till ett nytt hem! Vi längtar efter att så småningom få se syateljén...

Syserine sa...

Grattis! Ser jättefint ut!

Carina, lurvendesign sa...

Fantastiskt hus. Det finns nog många som drömmer om ett sådant fint hus. Hoppas att få se lite bilder från syhörnan längre fram.
Grattis och jag är alldeles säker på att ni får en mysig höst och vinter i ert nya hus.

Anna sa...

Grattis och vad härligt hus, vill gärna se mer bilder framöver!

maria syr och så vidare sa...

Wow vilket hus! Ser underbart ut, ett hus att älska!

Hanna sa...

Jättefint!! Stort grattis nya huset!

Hanna Andersson sa...

WOW vilket jäkla drömhus!
Lucky you!

Cecilia/Klippertill sa...

Grattis till flytten!! Ser jättefint ut!

annas alster sa...

Tack för alla fina och uppmuntrande kommentarer! Roligt att ni också gillar huset :)

Alice BraLLan sa...

Huset ser så OTROLIGT fint ut. Jag är väldigt avundsjuk. I vår stadsdel kostar denna typ av hus minst 7-8 miljoner. Men vi är nöjda med vårt kedjehus ändå :) (obs, inte ironisk)

annas alster sa...

Det är helt lugnt att du är avundsjuk, jag hade varit det på vem som helst annars som hade köpt ett sånt här hus. Älskar älskar det! Och vi fick det till ett bra pris för att vara här i örebro, vilket såklart inte kan mäta sig med Göteborg. Och så bra att du är nöjd med radhuset - att vara nöjd är en fin egenskap och av det jag har sett från din blogg så verkar ni ha ett jättetrevligt hem. Kram!

Pyssellycka sa...

Åh vad fint, vilket drömställe!

Ulrika sa...

Ser helt fantastiskt fint ut!