söndag 26 oktober 2014

Sista alstren

Igårkväll packade jag ihop mitt syrum - det känns lite ledsamt och väldigt konstigt! Här har jag suttit i otaliga timmar och sytt sytt sytt, jag har lärt mig så mycket på de här åren! Anledningen till att jag började sy var att kunde ha symaskinen, som jag fått ifrån Magnus mormor, framme. Sen fick jag låna en overlock av min svärmor och ett tajtsmönster av en kompis och... jag var såld!
Jag har självklart planerat för ett syrum i nya huset också, men det ska renoveras och frågan är om jag ska packa upp alla pryttlar och pinaler innan det är gjort. Hm, tåls att funderas på...

Det här blev iallafall ett av mina sista alster i mitt nuvarande syrum - en tröja i storlek 98. Hojta till om du är intresserad! Den kostar 225 kr + frakt.

På återhörande - kanske sitter jag i det nya huset och skriver nästa gång?

1 kommentar:

Malin sa...

Vad roligt med nytt hus och nya möjligheter. Har precis själv renoverat mitt syrum i vårat hus efter tre år. Nu är jag supernöjd vilket säkert du oxå kommer bli när det såsmåningom är klart :)