onsdag 13 maj 2015

Måste man verkligen byta kläder?

Förra torsdagen började som en riktig pissdag. Jag mådde tjyvens och visste att jag hade extra mycket att göra den dagen. Efter att ha knaprat en ipren, lämnat barnen, gjort dagens första jobb (småbarnsmusik i en kyrka här i stan) så belönade jag mig själv med ett besök på Ohlssons. De hade ingenting roligt i stuvlådorna, och jag skulle precis gå, när en i personalen sa: Har du sett vårt tillfälliga parti med trikåer för bara 79 kr/m?

Ha! Dagen blev precis mycket roligare eftersom jag hittade ett underbart fint tyg, marinblått med små vita och röda blommor. Kan det bli mer Anna? Jag velade både länge och väl över hur mycket jag skulle köpa, och till slut slog jag till på 3 m. Nu ångrar jag att jag inte köpte mer...

Tyget bara skrek att det ville bli en sommarklänning, så det var bara att lyda. Överdelen är Rose top och kjolen är en halvcirkelkjol. Inga konstigheter, men ändå så fint!


Imorse sa Elsa: Mamma, nu har du haft dom där kläderna i treeee dagar! Tydligen måste man byta ibland... :)

Och torsdagen då? Jo den blev riktigt bra tillslut, inte bara pga tygfyndet. En mysig lunch med en vän, en timmes fiolspel med en pianist, och så undervisning i vanlig ordning till halv sju. Piggare när jag åkte hem än när jag åkte till jobbet - inte helt ovanligt när man har världens bästa jobb :)



5 kommentarer:

Syserine sa...

Stum! Du är jo hur fin som helst!

Annikwa sa...

Åh vilken underbar klänning! Jag vill också sy en sån, genast! Ska bara sova lite mer på nätterna och bli piggare först. Och sluta amma. Och hitta det perfekta tyget, och rita mönstret, och.... jag återkommer om 10 år!

Katharina sa...

Åh! Den är helt fantastisk! Och sitter ju som smäck på dig. Förstår om du flyttar in i den permanent.

annas alster sa...

Men! Vilka snälla kommentarer. Jag blir jätteglad. Kram på er!

Charlotte sa...

Vilken fin modell! Jättefin på dig!