fredag 21 augusti 2009

Babykoftor!

Äntligen färdig! Tunna stickor och lite sticktid = långrandigt projekt

Söt liten kofta stickad efter det här mönstret.

Stickor:2,5

Garn: Drops Safran
Garnåtgång: 100 g vitt, drygt 50 g ljusblått.

Mönstret var en trevlig bekantskap (varför kan du aldrig sticka koftor på det vanliga sättet? tyckte mamma). Jag hade lite svårt att få övergångarna på de förkortade varven snygga, men äh: det duger!

När jag ändå sydde i knappar, tog jag mig i kragen och färdigställde en favorit i repris. Hur svårt kan det vara att sy i tre små rackare? Länge har den legat där, men nu är den fin som en pralin!


Oj, insåg precis att jag monterat knapparna lite galet om man jämför med Garnstudio uppstickade variant. Men det kanske inte gör så mycket. Vad tycker ni?

Om jag är frånvarande så får ni ha överseende med mig. Två nya jobb sätter en bekväm före detta students hjärna på prov. À la prochaine!

4 kommentarer:

VirkStina sa...

Jättesöta koftor! Vart jobbar du..lite nyfiken..?Linnea Ekdahl(syster min)fick vårt fiolvikariat.Håller du också på att lägga schema?Jag försöker få in 57 elever på 5 dar och man vill ju gärna komma hem lite skapligt...!

Emilia sa...

Så fin koftan blev!

Sara Selero sa...

så jättefina koftor! Vad gör du med allt du stickar anna?! Säljer du?! lycka till på jobbet-
kram Sara

pysselsara sa...

Vilka fina koftor! Vad har du använt för garn till "favorit" koftan???