lördag 16 januari 2010

Det blev aldrig nåt mellan mig och Adam

Idag har varit en bra dag. Jag var på Bra och Begagnat för första gången sen i augusti. Trots att jag missade själva insläppet så gjorde jag några fina fynd.

Ett ensamt kaffekoppsfat ropade på mig. Jag och Adam har ju en gemensam historia. När jag gick på folkis upptäckte jag enorma mängder Adam som stod och skräpade i ett förråd. Hade väl använts i matsalen för några decennier sen, och sedan glömts bort.


Jag uppmärksammade personalen om detta trevliga porslins existens och frågade om jag inte kunde få köpa litegrann. Efter flera månader kom ett snålt svar om att javisst kunde jag få köpa det, men till ett mycket högre pris än det jag hade tänkt mig. Att köpa porslin för 5000 kändes inte riktigt aktuellt då. Så det blev inget mellan mig och Adam, och antagligen står travarna av blåprickigt finporslin kvar där än, någonstans i Östergötland...


Jag har länge velat ha ett kakfat på fot, och idag hittade jag det. 75 kr kan inte kallas fynd, men vadå pengarna går ju till något bra.


Funkade finfint till bullar, och till eftermiddagsfikat fick det hysa både kiwi och apelsin. Jag hade nästan glömt hur larvigt glad man kan bli av lite loppisfynd...


2 kommentarer:

Sunna sa...

Härligt när man kan göra såna fynd

Ullen sa...

Så fina saker!!! Hoppas allt är bra med dig!