måndag 28 oktober 2013

Syfestivalen 2013

I lördags var jag på Syfestivalen i Stockholm! Jag fick åka med två trevliga tjejer från Kumla och vi var bland de första på plats. Vi var grymt taggade på Znoks stuvar och stod näst först i kön. Döm om vår förvåning när vi, trots vår språngmarsch, knappt hittade en enda stuv. De hade nämligen öppnat den andra entrén före våran... Suuurt...

Jaja, det var främst Znoks dalahästar jag var ute efter, och de såg jag ändå inte till. Så det blev till att gå vidare, och ja, helt utan tyger blev jag ju inte ... Här är några av de som fick följa med mig hem!








Och här har vi hela högen. Jag räknade lite snabbt, och det blev nog närmare 15 m tyg! Oups! Den stora vinnaren var nog Andersson och Hjalmarsson. Så många fina randiga tyger, och deras tyger är ju både ekologiska och svensktillverkade. En trevlig pratstund med Åsa som driver Re:ally toppade besöket i montern. Några spetsdetljer och knappar från 3exter fick också följa med hem. Vad kalaset kostade? Det har jag inte räknat på än... :) En trevlig dag blev det iallafall!

4 kommentarer:

HiLi sa...

Hej! Härligt att se att du fick tag i en hel del fina tyger trots att jag förstår att du blev besviken i stuvjakten. Man tycker ju att samtliga entréer borde öppna samtidigt!
Det var kul att få hälsa på riktigt! Hade tänkt säga mer än hej men när jag vikt klart mina stuvar så syntes du inte till.
De två tygerna med rosor från Tyglycka fick följa med hem till mig också! Så fina! :-)
Häls. Kristin

annas alster sa...

Jag kände mig lite dum sen, jag hade ju velat prata mer, men hade inte ro i kroppen att stå till just då... fick du tag på några fina stuvar? Blogga dem vettja! :)

HiLi sa...

Jag förstår känslan. �� Man är så exalterad och vill utforska mässan! Jag var ju ganska inne i mina stuvar då för stunden också. 😊Tycker faktiskt det var ganska skönt att besöka mässan själv eftersom jag kunde ta allt i den takt jag själv ville.
Jag ska försöka få till något blogginlägg så småningom. Brukar dock fota med mobilen och kameran i den är trasig och tar jättesuddiga bilder för tillfället så jag måste se till att leta fram vanliga kameran och sladd osv och fota.

scrapErica sa...

Då tror jag att du stod bakom mig i kön. Jag stod först med barnvagn :)
Hittade din blogg av en slump nu i veckan och har kollat genom hela. Superfina alster!