söndag 8 februari 2009

En ödla

Nu är jag med i bloggspelet - utmaningen med bilden och mappen har kommit till mig. Vilken sjätte mapp undrade jag, som har bilderna kategoriserade i massvis med olika mappar och undermappar. Här kommer den sjätte bilden ur en mapp som jag hittade:

Det är en ödlevän som sitter på en husvägg. I huset bodde jag 7 veckor hösten 2006. Jag var ute som praktikant i Niamey, huvudstad i landet Niger i västafrika. Väl där visste ingen riktigt vad jag skulle göra. Jag pratade franska, trampade sand, svettades, drack coca cola, satt trångt på bussen, fotade, lekte med barn, prutade, red kamel, kollade giraffer, gick på gudstjänst. Till slut blev tillvaron lite för märklig och jag åkte hem.

Ödlor fanns det gott om, och bara de höll sig utomhus så kunde man liksom inte tycka illa om dem. De var nog mer rädda för oss än vi för dem. Dessutom var de ofta ganska tröga och satt stilla på samma plats länge, tacksamma att fota med andra ord. Så var det med det.

Här är instruktionerna för utmaningen:

Vill ni vara med, så är detta reglerna:

* Gå in i din mapp Mina bilder
* Välj därefter den sjätte bilden i den sjätte mappen
* Visa bilden på bloggen och skriv något om den
* Invitera sex nya bloggare att vara med på utmaningen
* Länka till dem och låt dem veta att de blivit utmanade

De flesta av de bloggar jag läser har redan blivit utmanade, så jag slöar lite och skickar bara vidare till fyra: stickatochvrickat, lilla kolonistugan, virkstina, frisky frog.

Må så gott!

2 kommentarer:

Compact Garden sa...

Ha ha jag ska se vad som ligger där..kan vara något som inte har med kolonistugan att göra..kul utmaning../Anne

Samtal från min trädgård sa...

Det ända jag vet om de små ödlarna är att de äter mygg, väldigt bra att ha dem i närheten alltså.