söndag 15 februari 2009

Liten filt till liten människa

48 virkade rutor blev det i min mormorsfilt. Nu är de ihopsydda och lätt blockade eftersom jag inte lyckades virka alla riktigt lika stora. Ni vet hur det kan bli.


Jag har börjat virka en kant runtom, men garnet tog slut. Snöpligt. Imorrn får jag gå till garnaffären och köpa mer. Sen är det bara att vänta på bebisen (inte min...)

Idag har jag sålt alla de här mössorna förutom den vita. Vilken lycka det är när mina vänner tycker om det jag gör. Tack! Dessutom såldes dessa vantar till en av våra helggäster, min trevliga kusinfru.

Njut av det vackra vädret och det underbara som årstiden erbjuder...


Allt gott!

1 kommentar:

Compact Garden sa...

Vet du...nu tar jag fram garn och nål och sätter igång med mormors rutor..det var ett tag sen, tänkte ta efter och göra en filt..men modellen lite större till mej själv..ha en fortsatt skön söndag/Anne