torsdag 17 februari 2011

Liten necessär som blev en ask och en seger!

Vad är det här? tänker ni. En anskrämlig liten ask, fast liksom sydd? Japp, det är precis vad det är!

Den här lilla anskrämliga liksom sydda asken är faktiskt en seger för mig. Den har ju dragkedja! Ser ni?! Jag har sytt den med min blixtlåspressarfot, och det var ju lätt som en plätt! Undrans varför jag har haft sån skräck för det? Nu ska jag bara skaffa lite fler dragkedjor. Och fynda lite tyg. På loppis såklart. Sen blir det börsar av!


Lilla asken är sydd efter den här beskrivningen. En necessär som såg helt tokig ut när den var klar. Så jag sydde en stickning i alla kanter. Typ. Ja, ni ser ju själva. Den fyller iallafall sin funktion, nämligen att förvara tamponger i badrumsskåpet :)

4 kommentarer:

Knitarina sa...

Så imponerad av hur snabbt du blivit så bra på att sy!
Den där lilla boxen var hur fin som helst!

Emmas dagar sa...

Jag tycker den är jättefin!

Emilia sa...

He he, vilken söt tampongask :) Fint tyg!
Ser fram emot fler dragkjedjealster nu då :)

Petra sa...

Åh så fin väska.
Ser inte blixtlåset. Kan du inte öppna väskan.....jag blev så nyfiken.
Ha en bra dag!
Jag ska på kurs i rullstolsmekning.
Kram Petra