måndag 25 oktober 2010

Lite stickat lite Elsa lite sytt

Måndagkvällar är heliga, då går jag på stickcafé. Så lite stickat blir det, senast färdigt, en kofta till en liten vän. Här hittar ni det dumma mönstret som jag uppenbarligen inte förstod. Men det blev helt ok ändå till slut, efter lite om och men. Det gula garnet tog slut så runt ärmarna fick det bli ett virkat varv med fasta maskor.



Storlek: Oviss, men någon gång mellan 0-6 månader borde den passa den lilla vännen
Garn, karisma, stickor 4,5. Garnåtgång, mer än vad som stod i mönstret.
Färgkombo, alldeles underbar om ni frågar mig.
Knappar i äkta polyester, 6 för en krona.

Och så en obligatorisk Elsabild

Och en liten tröja

8 kommentarer:

Agata sa...

Hujedamej, vilken fin kofta! Gillar både modellen och färgvalet.

Anna sa...

hej vilken härlig tjej och ja färgkombon är helt underbar. hoppas hon blir glad, din vän!

Knitarina sa...

Superfin liten kofta. Tur det om vägen var mödosam!

PetraO sa...

Jag håller med om att färgvalet är underbart - söt kofta blev det också!

Anonym sa...

Fantastiskt fin. Jag skulle vilja ha en liknande i min storlek.

Slow-Eva sa...

Den är ju helt otroligt fin!

VirkStina sa...

håller med,färgerna är underbara!

emma sa...

Superfin kofta, vilka mysiga färger ihop!