lördag 7 december 2013

I all enkelhet

För två månader sen föddes en underbart söt liten Oskar. Hans fina mamma är en god vän och en flitig köpare av annas alster. Faktiskt kommer vi bo mittemot varandra när vi flyttat till vårt nya hus. Hurra!

När Viktor föddes fick han den här bodyn. Fin Hilcoränder och muddväv från Delatezz till äpplet på magen. Jag tycker så mycket om den här bodyn, ja i sin enkelhet så är det nog en av  de finaste jag sytt!


Eftersom jag inte hade någon tråd som matchade till 100% så sydde jag fast äpplet med vit tråd - blev fin och lite effektfullt! Till bodyn gav jag ett par vita byxor som jag fyndat för 10 kr på en loppis på mitt jobb (de såg helt oanvända ut). Ibland finns liksom inte inspirationen att sy enfärgade matchande plagg... :)

1 kommentar:

Pyssel på Torp sa...

Det blev verkligen jättefin! Själv har jag slagit över åt andra hållet att jag ibland tröttnar på allt mönstrat och jag älskar att sy enfärgade kläder. :-)