fredag 20 december 2013

Prematurkläder till neo i Örebro

Det pågår en insamling till neonatalavdelningen i Örebro. Sytokar runt om i landet syr och skänker kläder till dessa små som fått en tuff start i livet. Självklart ville jag också vara med och bidra. Att ge lite av sin tid för att glädja andra känns fint, och att dessutom kunna göra något vettigt av alla dessa småsnuttar som man samlar på sig, det tilltalar mig! 

Först sydde jag massa byxor, och några bodys, men sen blev jag lite irriterad på att ingenting matchade. Så då sydde jag kompletterande matchande plagg. Oj. Det blev en del. Matchningsfanatikern inom mig måste påpeka att det blev fel på översta bilden. Den turkosrandiga bodyn ska matchas med klöverbyxorna med turkos mudd på nedersta bilden :)




Här kan du läsa mer om insamlingen!

3 kommentarer:

Charlotte sa...

Vilken bra grej! Och fina plagg som alltid!

od Andulky sa...

Så fina! Tänk så många som du gör lite gladare!!!

Anonym sa...

TUSEN TACK för det ni sytokar runt om i landet syr och skänker till neonatalavdelningar på olika sjukhus! Vi blev så glada och överraskade när vi fick välja kläder till vår nyfödda, svårt sjuka dotter på neo i Uppsala julen 2012. Det blev ett par fina, mjuka hängselbyxor med matchande mössa. Tyvärr hann det inte användas innan hon växte ur det (det blir inte alltid så mycket kläder i början på sjukhus) så vi gav det till en fin liten pojke på neo i Örebro när vi kommit dit. Bättre julkapp får man leta efter! Allt som piggar upp på sjukhus betyder mycket och alla de här fina kläderna gör det definitivt! Fortsätt med glädjespridandet! /Hanna