onsdag 4 juni 2014

Sommarpyjamas

Tänk att det är sommar! Eller iallafall nästan, eller iallafall vissa dagar. Jag har iallafall sommarlov och Erik var i behov av en sommarpyjamas. Det är så gulligt med kortärmade pyjamasar som har knäppning i grenen så jag tog tillfället i akt att rita av ett nytt mönster, kan det vara från Ottobre 1/2013? En heldress med raglanärm som jag bara kortade ärmar och ben på. 


En pyjamas är ett bra tillfälle att träna sig på nya saker, så jag tränade lite på att sticka ner raglansömmarna. Det är inte nytt för mig, men jag känner mig fortfarande osäker på det. Det gick ganska så bra men det finns utrymme för förbättringar.


Tyget är från Ohlssons stuvlåda, i varje vit rand finns ett stickfel, men det syns inte när plagget är i användning. Och vad gör det förresten på en pyjamas? Tyget har även blivit två par supersköna och snygga trosor till mig.


Hejdå från ett krullgull!


4 kommentarer:

Annikwa sa...

Jättefin, och så snyggt med de röda detaljerna i raglansömmarna! När jag ska göra sånt blir det bara hoppstygn och så får man sprätta, huga. Och så måste man sätta i den tredje nålen i maskinen, det är ju JÄTTEjobbigt! :-) Bara beundran härfrån att du orkade!

Hanna sa...

Vad fint!

annas alster sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
annas alster sa...

Tack Hanna och Annika! Haha, så roligt Annika att jag får beröm. Ja jag håller med, ibland känns det drygt att sätta in den där tredje nålen. Eller att bara ta bort kantbandaren. För att inte tala om att byta färg på tråden??? :)