söndag 19 april 2015

Underbaraste klöver

När jag först såg det här underbara tyget blev jag bar så kär! Klöver, med hjärtan och så rött! Jag frågade lite desperat om inte Emma på memba design kunde ta in det, och det fixade hon, där snackar vi service! Jag köpte på mig hela tre meter, för jag kände att de här kommer vara en favorit som håller i sig.

Efter några månader i skåpet vågade jag äntligen klippa i härligheten. Det blev en t-shirt till Elsa med en egenritad puffärm (grundmönstret är såklart Ottobre CW 301 - vad annars?).


Nu är det ju så att bestämda damen är just nu helt insnöad på strumpbyxor och klänning, helst med snurr. Hon har en kjol som hon använder ibland (den har ett glittrigt skärp) och till den funkar tydligen bara en enda t-shirt. Och det är inte den här...

Så än så länge är den sorgligt oanvänd. Om det fortsätter så kanske jag klipper av den och sätter på en snurrande kjoldel. För den är helt klart för fin för att bara ligga bortglömd i lådan...

Inga kommentarer: