lördag 25 juli 2015

Blommiga susie

I vintras testade jag ett nytt mönster på trikåtopp. Jag ville ha något som var lite snällare mot magen. Här är den andra versionen av toppen Susie från Ottobre 5/2010.  Den har blivit använd ändå,Toppen är avskuren under bysten, överdelen är lite lätt rynkad där. Ärmarna är trekvartslånga och även de rynkade i ärmslutet. Nederdelen är lätt utställd och förlåtande. 


Bilden är tagen i januari när jag var själaglad över att bli utsläppt från hemmet med småbarn, disk, tvätt och allt, ja ni vet, för att istället få gå på folkmusikfestival. Drömmen liksom! Tyget har jag köpt hos Memba design, och jag har det i grått också. Vi får se om det blir uppsytt vad det lider, jag har inte kommit på vad jag vill sy av det än.

Den första versionen av Susie var mörkblå med vita prickar och den har verkligen varit en favorit! Tyvärr var kvaliteten på tyget inte den bästa, för det mörkblå blev snabbt tvättluddigt. Den här vårblommiga har jag inte använt lika mycket, kanske för att den inte är lika snygg till vanliga blåjeans. Jag kanske får investera i ett par svarta jeans till hösten?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Toppenfin! Gillar ärmarna väldans mycket.

Måsta passa på att tipsa om en annan "snåll-mot-magen-tröja" detta mönster var gratis och jag gillar det skarpt. http://boutique.deer-and-doe.fr/29-tops-plantain-t-shirt.html

Ha en fin dag/ Josefin Erlingsjö

Siddis back home sa...

Oi, så mye flott du syr!

annas alster sa...

Tack, vad roligt att ni gillar den! Ja, Josefin, visst är ärmarna extra snygga! Inte så bekväma under koftor dock, men ändå :) Jag plaintain har jag kikat på, till och med skrivit ut tror jag. Men inte kommit längre än så :)