fredag 28 december 2012

Kusinklänningar

God fortsättning!

Jag fick aldrig till något "God Jul" - inlägg i år, men jag hoppas att julen har varit god för er! Vi har haft det gott med familj i Dalarna och här hemma. Symaskinerna har såklart fått vila, men nu börjar det klia i fingrarna igen...

Innan jul däremot, så sydde jag väldigt mycket! Här är två klänningar till två kusiner. Deras mammor är väldigt goa och fina - och jag hoppas att deras döttrar blir lika fina i dessa plagg!

Hur fick jag till en så hysteriskt sned bild??

Beställarens lilla Esther fick en ärmlös klänning i storlek 98.


Och Esthers kusin Märta fick en långärmad klänning i storlek 92 med den fina knappen på axeln.

Bä bä vita lamm och svart interlock till kantband från Liandlo.

När jag hade klippt ut plaggen så återstod endast slamsor av tyget, ja det var verkligen på centimetern att jag skulle få ut dessa plagg. Och vad innebär det, jo, mer plats i tygskåpet! :)

Efter två månaders tygköpstopp så ska jag faktiskt shoppa lite på Strömmings och Znoks reor nu. Har ni fyndat något?

2 kommentarer:

Emilia sa...

Fina kusinklänningar! God fortsättning på julen!

Malin sa...

Supersnygga!