lördag 18 oktober 2014

Rysligt rosigt

Jag har åkte på en förkylning. En riktigt rejäl dunderförkylning. I torsdags vaknade jag utan röst och insåg snabbt att utan röst är man en ganska kass fiollärare. Och mamma. Så barnen fick gå till förskolan som vanligt och jag stannade hemma. Som tur var så var jag faktiskt ganska pigg, så jag pulade runt hemma i min tystnad och njöt av att vara ensam. Jag passade såklart på att sy lite också...

Det här tyget, Smilla Roses från Lillestoff har jag älskat sen jag köpte det. Så härligt i färgerna och otroligt sött mönster. Men det har ändå legat länge i tygskåpet, kanske för att jag köpte för lite? Jag var nämligen säker på att jag hade köpt 50 cm och att det därmed inte skulle räcka till något till Elsa. I torsdags beslöt jag mig för att nöjessy en klänning av tyget, och när jag hade skurit ut framstycket insåg jag att... nä, det var inte 50 cm utan 70! Med andra ord hade det absolut räckt till ett plagg till Elsa. Grrr... Jaja. Istället blev det den här ljuvliga klänningen i storlek 98 där jag gått all in med rosa kantband, täcksömmar och prickiga fickor.



När jag sydde den så insåg jag igen hur mycket jag älskar att kanta med Hilcos interlock. Det blir så himla fint. Överhuvudtaget så älskar jag min Janome Coverpro väldigt mycket just nu. Vi är verkligen goda vänner och den syr sååå snygga täcksömmar. Hurra!


6 kommentarer:

Anna Hammar sa...

Rosor blir aldrig rysliga!! ;-) särskilt inte i kombo med prickar! Det bara lyser Hedvig om den där lilla ljuvligheten! Jag är fast övertygad om att det går ner en klänning till i hennes byrå, om jag verkligen tar i...

sinneskatten sa...

Jättefin, själv är inte jag helt överens med min bandkantare, men skam den som ger sig!

Anna Mühlenbock sa...

Bakgrunden på klänningen matchar bakgrunden på din blogg :) Klänningen ser väldigt välsydd ut!

Fangoria sa...

Åh vad fin! Vad synd att du upptäckte för sent att det var mer än du trott av tyget. ;)

malida form sa...

Underbar klänning!
Jag är så sugen på en coverpro... Janome har du?! Vad heter modellen mer?
Köpt i Sverige?

Hälsningar från en som också vill vara vän till en coverpro!

Maria sa...

Underbar klänning! Kunde tänkt mig en till mig själv :-)

Är också nyfiken på din coverpro!
Kan du göra kantbanden med den också?