lördag 16 april 2011

Lite ditt och datt

 Det har blivit en del haklappar på senaste, både beställningar och nyttosömnad. Jag har insett vilken förmån det är att kunna sy - om Elsa behöver nya haklappar, ja då är det bara att gå ner och sy sig några.
 
Det är så härligt när allt man behöver finns hemma - och vips har man en ny fräsch haklapp istället för att behöva springa runt på stan och lägga dryga pengar på något liknande. Den här kombinationen blev riktigt härlig tycker jag. Fräscht :)

Lite nya tyger har hittat hem till mig. Klövertygerna har jag köpt av Pumla, och kom fram efter lite fördröjningar på posten. Det är märkligt när man tror sig veta precis hur ett tyg ser ut, bara efter att ha sett det på bild. Klövertyget var annorlunda i verkligheten, men å så fint. Jag har sytt i det idag, så bildbevis kommer!


Den gröna elefantjerseyn inhandlades på beställning av en vän som besökte Malmö. Mums vad den är somrig och fin!

1 kommentar:

Karin sa...

Åh vilka fina tyger. Jag kom mig aldrig för att handla det där überfina klövertyget. Ha en skön helg!