torsdag 5 maj 2011

Vad vi gör

Jag tänker att min blogg har blivit lite tråkig, men jag orkar inte riktigt just nu. Inte för att jag är trött eller ledsen. Jag tänker bara inte så mycket i bloggbanor.

Den här bodyn ser lite halvtaskig ut på bilden - men man skulle ju blogga om sånt också, eller hur var det? Jag valde att matcha de gröna elefanterna med röda kantband. Men så här i efterhand vet jag inte riktigt. Dom där elefanterna har en riktigt mystisk färg - svårmatchad. Vad hade ni valt?


  


Eftersom jag precis har blivit förkyld men ska jobba nu i dagarna tre, så tänkte jag ta det lugnt idag. Det är en fin balansgång när man är hemma - en lugn hemmadag kan bli just det, eller en vansinnigt tråkig långsam dag. Då är man liksom inte särskilt pigg ändå efteråt, mest frustrerad.  Men det blir nog fint idag. Elsa sitter och sorterar tamponger (!) och jag ska klippa mönster. Vad gör ni idag?

8 kommentarer:

Anna sa...

hej tanken är att komma igång med att sy, linnebyxor och toppar. Med senaste numret av sömnadsmagasinet är inspirationen hög men energin just nu rätt låg.

AprillAprill Johanna sa...

Men oj vilken fin body, tycker färgkombon är perfekt! Kram och tack för dina ord på bloggen!

Petra sa...

Hej!
Nu ska jag ta lunch. Ha det bra mitt i dagen.
Kram från Petra på jobbet

Hanna Engkvist sa...

Sorterar tamponger? Ha ha ha! Jag tycker förresten att färgerna passar bra ihop.

Fröken Pimpinett sa...

Fin body tycker jag! Men visst är vissa färger svårare att kombinera än andra, känns liksom inte lika självklart! Hoppas det går bra med jobbletandet och träningen. Det är så skönt när man kommit igång!

Jonna sa...

Ingrid har fått en tunika i present där elefanterna har matchats med rosa. Det är väldigt fint även om rosa inte är min favoritfärg annars:)

Fjällsnipans Alster sa...

Jättefin body! Perfek färgkombo...

Krya på dig../ Sofia

Liten Lucky sa...

Jag har haft samma kombo-problem med detta tyget. Hade dock en liten bit grön jersey som faktsikt passade till. Men med rött tycker jag att det blev kanon!