torsdag 22 september 2011

Toppenbeställning!


För några veckor sen fick jag en beställning av en god vän som flyttat söderöver. Hon har beställt av mig tidigare, och är väl i princip min enda stora beställare. Jag är glad att jag har dig Sara! :)

Sara valde bland annat en gul fordonsbody med bruna kantband till, och eftersom jag kände för att variera mig lite så satte jag mig med lite mönsterpill. Tanken var att para ihop t-shirten med den snygga ringningen från senaste ottobre, med mitt vanliga bodymönster, modifierat från Ottobre 5/2006. 

Allt gick som på räls, till och med bredden stämde, och jag ritade och donade och ritade ut på tyget när jag insåg att jag hade tagit fram fel bodymönster, ett mycket bredare och kortare. SUCK!

Jaja, jag ritade om och klippte lite fel men löste det hela och började sy. När jag kantat och grejat såg det helgalet ut. Sprundet satt på ryggen och allt var konstigt. Anna i upplösningstillstånd!


Som tur var var det bara jag som sytt ihop fel "axeldelar" med varandra. Lite sprättande och problemet var ur världen. Och bodyn blev ju jättefin tycker jag. Till slut.




Det fick bli en knapp i sprundet den här gången.

 Så här ser den andra bodyn i beställningen ut, och den sömnaden flöt på betydligt mer smärtfritt. Jag skickade också iväg mössan och vantarna från föregående inlägg, + en fårdregglis. En toppenbeställning helt enkelt!

4 kommentarer:

hönapöna sa...

snyggt med gult och brunt ihop... Helrätt!

Wcollection sa...

Härligt retro, älskar kombon!

emmys stickning sa...

Va fin den gula bodyn blev, jag har funderat på något annat än kuvertringning, men inte kommit på något bra. Kanske stjäl idén lite. Om jag nu hinner sy något...

Slow-Eva sa...

Jag tänkte också skriva att jag gillar gult och brunt. Härligt 70-talsaktigt.