måndag 14 april 2014

Stars and stripes

I somras sydde jag ett gäng med bodys till Erik i storlek 86 och de passar fortfarande! Nu när vintern är slut känns det dock skönt med lite vanliga tröjor, så jag försöker fylla på lådorna. 92 är fortfarande lite stort, men det känns inte någon idé att sy storlek 86. Vem vet när nästa växtspurt kommer?


Det här tyget är så fint i färgerna, jag älskar både den jeansblå och den gröna färgen. Någon jeansblå mudd har jag tyvärr inte, mörkblå jersey funkade ju det med!

När jag ändå hade maskinerna trädda i mörkblått så passade jag på att sy ett par byxor av sweatshirt från Stoff och Stil. I byxorna finns rejält med växtmån, men de passar redan nu med ett skönt pös. Det var inte lätt att få några vettiga bilder, men byxorna har framfickor och en bakficka i smalrandig blå/vit jersey. Eftersom jag av erfarenhet vet att det lätt blir små hål längs sömmarna när man syr i det här tyget så valde jag att sticka ner sidsömmarna och grensömmarna med raksöm. 




Här hemma är det påsklov och vi har haft Elsa utlånad sen i torsdags, vilken semester! Jag har gjort en lätt operation av ett ben men blev inte så konvalescent som jag hade trott, så vi har hunnit fixa en hel del inför försäljningen av vårt hus. 

Jag har även röjt i syrummet och hunnit sy litegrann, men snart får jag nog slutstäda inför fotograferingen. När jag pratade med mäklaren sa han " Ja, jag vill minnas att det var ganska cleant hemma hos er, så ni behöver nog inte plocka bort så mycket. Det var bara där nere i syrummet som det kanske var lite rörigt...?" Haha, helt rätt uppfattat!

3 kommentarer:

Hanna sa...

Fint (som alltid)!! Ska sy den tröjan i de röda stjärnorna...snart. Varför är det alltid så rörigt i syrunmet? - jag känner igen mig totalt :-)!

fante sa...

Var har du hittat det fina stjärntyget?

annas alster sa...

Tack Hanna! :)
Fante: det är köpt hos Rosa huset, det är Lillestoff :)