lördag 29 november 2014

I vår soffa

En av de bästa sakerna med vårt nya hus är att det verkligen finns utrymme att umgås här. Det finns plats för både barn och vuxna som vill äta, leka och umgås. Idag har vi haft min syster med man och barn här, och inte en enda gång kändes det trångt(möjligtvis den gången då vi lekte kurragömma och jag knödde in mig i skrubben under trappan).

Inför flytten fick vi en stor soffa av Magnus faster och farbror. En väldigt stor soffa visade det sig. En helt enorm soffa faktiskt! Men den är riktigt bra. Idag var vi tre vuxna som halvlåg i den framför brasan samtidigt som x antal barn klättrade på oss och det kunde ändå rymts några fler. Bra där!



Det här huset gör mig ännu mer sugen på att göra fint inför advent och jul än jag varit i våra tidigare boenden. Eftersom jag är ekonomisk (läs snål) så brukar jag inte köpa så mycket inredning av julkaraktär, men den enorma soffan krävde faktiskt ett gäng juliga kuddar. Jag lyxade till det med en färdig från Åhlens, och så  1 meter tyg som räckte till 3 kuddfodral. Otroligt nog lyckades jag hitta tre dragkedjor hemma (visserligen en vit, en naturfärgad och en beige - men vadå, dragkedjan ska ju faktiskt inte synas). Så nu är soffan lite mysigare och lite juligare. Har jag nämnt att det är smidigt att kunna sy? ;)

3 kommentarer:

Pyssellycka sa...

Vad härligt ert hus låter! Och en jäsig soffa på det. Toppen!

Anna Hammar sa...

Å, jag har två dagar i rad nu gått och klämt på just den där fina kudden på Åhlens... :) Det är nåt visst med kuddar! (Jag har lyckats förköpa mig på såna, så nu har jag kuddförbud, enligt maken... :)) Hoppas ni får en härlig jul i ert nya fina hus!

annas alster sa...

Vad skoj att vi kollat på precis samma kudde Anna 😊