torsdag 10 mars 2011

Husvagnssemester till Ingrid

I morse for jag och Elsa iväg till andra sidan stan för att träffa en liten Ingrid. Ja - hon var faktiskt liten. Jag minns att jag tyckte att folk var rätt tjatiga när de bara sa: ååå, så liten hon är, om Elsa. Men nu är jag likadan själv. Faktum är att Elsa vägde 4,4 kilo när hon föddes. Medan den här lilla damen vägde dryga 3 efter 5 veckor. Så hon var ju faktiskt liten :)

Vilket betydde att bodyn jag sytt till henne i storlek 56 såg enorm ut. Bodyn täckte i princip hela hennes kropp.. Men fin blir hon i den - så småningom!  Tygvalet var ju givet: Ingrids Husvagnssemester från Jny Design. Och bruna kantband - såklart!





Lite fika fick också följa med.


Mycket fika blir det i det föräldralediga livet. Tur att jag jobbar på måndagar. Så det bara blir fika 6 dagar i veckan :)

3 kommentarer:

Thessan sa...

va gott det ser ut me bullar =)

AnnaMalinska sa...

Åh, vad fin body. Du kommer få det jobbigt om någon månad när jag går hem och börjar sy. Tusen frågor om dagen :) Nä, jag ska vara snäll!
/Malin

Jonna sa...

Jag ska ge henne massor med mat så hon växer i den snart:)