tisdag 15 januari 2013

Största hittills!

Första veckan i januari ramlade det in inte mindre än fyra beställningar - det är mycket för mig! Roligt, och extra roligt var det att jag fick ett mail från en mamma som ville beställa en tröja till sin nioåriga son. Han hade tydligen en favoritstjärntröja som var utsliten och nu ville hon ge honom en ny i födelsedagspresent.

Star all röd, Liandlo och hilcointerlock till kantband.
Premiär för mig att sy i storlek 146, men det är ju egentligen inte svårare, bara... större helt enkelt!

Nu till något annat. Mina 600 namnlappar som jag ebställde för drygt 1,5 år sedan är alldeles snart slut. Oj. Ja, nu är det dags att beställa nya och en sak är klar: Det blir inte vit botten och röd text, nu är jag mätt på att ha rosaaktiga lappar. Frågan är bara vilken färg jag ska ta. Vilka färger har ni på era lappar?

4 kommentarer:

Fjällsnipans Alster sa...

Jättefin tröja... jag gillar med dom där stjärnorna. Hoppas att jag ska fynda lite på mässan om en månad :)

Ang lapparna så har jag beställt helt nya på 3exter.. samma färg som innan.. SVARTA, men jag tycker dom passar till det mesta :) Och så fick jag dom specialdesignade helt å hållet BARA till mig! Kul att ha något som ingen annan har :)

Må så gott/ Sofia

Sofia / rufi design sa...

Väldigt snygg tröja! Sydde ett linne åt en 12 åring i somras. Han hade det först varje dag i en vecka och sen på skolfotot. Är verkligen kul när lite större grabbar uppskattar det man syr :-)

Mina lappar är vita med svart text och en gul pratbubbla. Älskar dem och tycker de varit snygga till allt hittills. Bra jobbat att sytt upp nästan alla lapparna! Jag får lite ångest när jag tittar ner i min låda och andas ut varje gång över att det känns som det går att vänta ett tag till..

Sara sa...

Grattis till beställningarna! Stjärntröjan blev riktigt fin!

Jag har en vit lapp med grön text. Är nöjd med den, grönt är en favorit färg och det passar till det mesta. Men man blir lite trött, så den dag mina lappar sinat så blir det nog en annan design på nästa lapp.
Svart med vitt funkar ju alltid!
Är det krångligt att beställa från wwl? Visst var det därifrån dina kom i från sist?

Siri... sa...

mina är svarta med grön text. jag är nöjd med dem. har aldrig känt att de inte passar. har däremot två olika. en med namnet mitt på som kan sys fast var som helst på tyget och en med namnet två gånger som man viker och syr fast i sömmen. De senare är ju mkt smidigare men jag glömmer ofta namnlappen och då passar de andra bra att sy på i efterhand.