måndag 28 januari 2013

Svampkaramell!

Häromkvällen fick jag sån sylusta! Jag bestämde mig för att mönstertrixa lite, sånt är alltid roligt om man bara orkar ta sig tid (vilket inte är så ofta...).

Jag har tidigare sytt tunikan mail express från Ottobre 1/2012 men inte varit särskilt förtjust i kuvertringningen. Annars är ju modellen väldigt söt, så jag parade helt enkelt ihop det mönstret med Ottobres Creative Workshop. Jag ritade även egna, lite större fickor, förlängde tunikan någon centimeter och smalnade av hela kalaset en aning.


Som en liten karamell! Det var lite trixigt att sy fast fickorna, kanske ska man ha totally stable på baksidan för att det inte ska dra sig. Har ni provat det? Istället för att nåla använde jag pennan med tillfälligt lim från Bibbis. Helt suveränt bra!

Tyget fick jag av fina maken i julklapp. Elsa har en tröja i det och kvaliteten är verkligen superbra! Hon har använt den i ett halvår och färgerna är fortfarande lika fina som när den var ny.

Om någon är sugen på den här lilla tunikan/klänningen i storlek 98 så är den din för 225 kr + frakt.

4 kommentarer:

Syserine sa...

Snygg! har precis ritat av mönstret, så får vi se.

Ingrid sa...

Den är verkligen jättefin :)En klänning att bli glad av!

od Andulky sa...

Jättefin!

Pysselpinglan sa...

Vilken fin tunika, både tyger och modell! :)