söndag 19 december 2010

Klänningar

För ett tag sen sydde jag flera klänningar i den här modellen, från Ottobre 4/2008. Fast jag ändrade lite i mönstret. Är det som att laga mat kanske? Man kan bara inte med att göra precis som det står...



Det var så roligt att titta i gömmorna och göra något fint av det jag hade! Här i ett mjukt bomullstyg. Klänningen är halvfodrad, och en söt spets på fickan och i nederkant. Eftersom den är i storlek 68 passar den inte fröken Elsa, och jag lägger ut den i min blogshop som det så vackert heter.

Och här har vi föregångaren:


Sydd i röd manchester som varit baksidan av två kuddfodral (sorry Elin). Kantad med prickig snedslå från Ohlsons. Elsa hade klänningen lite i höstas, och nu hänger den här hemma och är fin bara. Lilla fröken håller förresten på att få en tand tror jag. Hon snorar och dreglar som aldrig förr och på tandraden finns en liten bulle. Idag har hon dessutom inte sovit sen halv tolv (!) Nu försöker Magnus lägga henne. Hoppas på lite kvällsfrid.