måndag 29 augusti 2011

Sydagsset

I lördags hade vi sydag hemma hos Jonna. Å dessa härliga sydagar! Vad gjorde jag egentligen innan jag började sy, dvs för ett år sen? :)

Under det här året har jag lärt mig att det är smart att klippa till hemma när man ska på sydag. Annars ligger man bara på golvet och gör tråkiga saker halva dan, och så blir det så mycket att släpa med sig. 

Den här gången hade jag förberett ett tunika-tights-set till Elsa. Rosa moln och grönrandig jersey från Jny, och den som tittar noga ser att tunikan också är kantad med den gröna jerseyn. Fick passa mig så att det vita inte syntes på rätsidan, men vad gör man inte för att få en exakt färgmatchning? :)




Självklar är det lite pilligt att kanta med jersey, men det blir väldigt fint! Så platt liksom om man jämför med muddväv, som jag brukar kanta med. Får man samma känsla av att kanta med interlock, ni som gör det?


Och så gillar jag att det blir såhär snyggt med lappen i sidan.

Förutom det här setet han jag sy två fodrade vuxenmössor och ett antal dregglisar. Och det mellan tio och halv tre med lunchpaus. Jag börjar få upp farten!





8 kommentarer:

hönapöna sa...

Snyggt set! Fint du fick till det med kantningen :-)
Har också beställt sådana där lappar, ser fram emot att få hem dom och börja använda!

Karin sa...

Ser jättefint ut, som en glass! Jag är riktigt svag för dessa färger :)

Slow-Eva sa...

Fint! och kul med sydag!

Smilla sa...

Snyggt, härliga färger!! Smart idé med bankantningen.

Dödergök sa...

Jisses vad fint, ett sånt set vill jag ha själv ju!

Louise sa...

Vilket fint sett!! Och så trevligt det låter med sydagar. Måste vara himla roligt att sy ihop några stycken!! /Louise

Alice sa...

Så himla fint!

Fröken Pimpinett sa...

Du har verkligen blivit expert på det här med kantning. Superfint set och härliga färger!