söndag 29 januari 2012

Mera violer

Ojojoj... imorrn börjar det. Riktiga småbarnslivet liksom. Två arbetande föräldrar och en liten dotter på förskolan. Lämna jobba hämta och laga mat. Sy? Ja, det blir kanske lite av den varan också. Det hoppas jag.

Häromkvällen nöjessydde jag iallafall den här klänningen. Snabbt och lätt gjort när maskinerna var trädda i rätt färg. Det här är verkligen ett tyg som gör sig bättre som plagg än som tygbit tycker jag. Jag har lite delade känslor inför tyget, men ja, det kom till sin rätt i den här klänningen.
Jag är till salu!



Nu tänker jag gå och slappa resten av kvällen. Typ i soffan. Har varit nere i sygrottan och haft ett tillklipparrejs, det får duga som dagens insats. 

Jag önskar er alla en skön kväll, och framförallt, en fin vecka!

9 kommentarer:

Pernilla sa...

Snygg, denna modell är helt underbar och lätt använd tycker ja.

Lycka till i veckan och hoppas ni slipper en massa bassiler från dagis!

Le Petit sa...

Fin! Snygg och enkel modell! Håller med dig om tyget, det blir jättefina plagg av det. Har ännu inte sytt något av mitt. Lycka till med det nya dagislivet! =)

Pysselpralinen sa...

Låter helskönt tycker jag, med en slappekväll i soffan. Det var precis vad jag satsade på också efter en stund vid symaskinen. Det var duktigt att köra ett race med tillklippning och väldigt bra för då blir det så mycket roligare nästa gång man har tid över till att sy.:)

Emsters Alster sa...

Fin klänning!
Det kommer gå så bra, det finns mycket fördelar också med nya livet!

Två Små Gryn sa...

Jag gillar det tyget, funkar både till vår, sommar och höst. Lycka till med det "riktiga" livet. =)

Smilla sa...

Jättesöt klänning!
Hoppas att ni snart kommer in i vardags"lunken"(-stressen?) ;)

Pysselpralinen sa...

Hur har det gått med det nya livet?:) Har du lyckats klämma in någon sytid? Jag som inte ens har barn tycker ju att det kan vara rätt knepigt att få plats med sytid utöver allt annat man måste och vill göra och jag bara föreställer mig att det blir ännu svårare när man är småbarnsförälder. Hoppas du får chans att hänga lite med symaskinen i helgen.:)

Alice sa...

Jag älskar det där tyget. Och vilken fin klänning det blev.

Lycka till med vardagen!

sandra sa...

Snygg