söndag 22 januari 2012

Olust blev lustfylld sömnad

Ni vet häromdan, när jag var så sytrött. Efter att jag hade bloggat gick jag liksom ner och tvångsklippte till den här tröjan :) Sömnaden fick vänta tills dagen efter, eftersom en god vän ringde, men vips så hade Elsa en ny tjusig tröja i garderoben.


Mönster: 
Från Ottobre 4/2011, lite förlängd i kroppen, och 1 cm förlängda ärmar.


Material:
Hjärtjersey från Liandlo och turkos interlock till kantband, Jny. 


Jag la en beställning hos Liandlo förra helgen, och det var faktiskt första gången jag fick lite kalla fötter efter en tygbeställning. Var det verkligen rätt att lägga så mycket pengar på tyg? Och just nu? Men nu känns det bättre. För att inte tala om hur det kommer kännas när tygerna väl kommer :)


Bästa:
Att jag trots min olust kunde skapa ett plagg som jag blev nöjd med, och som var roligt att sy. Det blev ett till av bara farten (man vill ju passa på när kantbandaren är på liksom), men det får ni se en annan dag.

8 kommentarer:

Le Petit sa...

Gillar denna enkla snygga modell på tröja! Kombianatioen med tyg och kantband var jättesnygg!

Syserine sa...

Snygg! jag har klippt till den, men ser med fasa på svängarna för kantbandet och inte tord än.. Var det svårt? Om jag ska runt ett hörn hamnar sömmen så fort utanför. Man jag är jo ingen bandkantare...

Sofia / rufi design sa...

Jag dör vad fin!

Petra / Popetotrora sa...

Ibland måste man ägna sig åt lite tvångsklippning också, för att få igång sylusten igen. :-)
Jag gillar verkligen det där hjärttyget!

Två Små Gryn sa...

Ja, ibland bara måste man ta sig själv lite i kragen och när man bara har börjat så går det lättare. Söt tröja!

Fröken Pimpinett sa...

Det gröna hjärttyget är underbart och du har (som vanligt) lyckats få till en finfint plagg!

od Andulky sa...

Så fin! Vet hur det är med kantbandaren :-)...

Thea sa...

Snyggt!! Härligt med blåa kantband till.
Hm, så det finns hjärtjersey nu. Måste köpa lite till. Fast det kanske man kan göra på syfestivalen...