tisdag 11 december 2012

Grannen fick bestämma

Min meste och bäste beställare Åsa var och kikade i tygskåpet för ett antal veckor sen. Hon var sugen på en tröja till sin ettåring och det var hon själv som kläckte idén med svart-vitrandiga ärmar till utryckningsfordonen. 

Muddar var önskemålet, så jag köpte lite svart muddväv från Liandlo, vad gör man inte för att en beställning ska bli så snygg som möjligt?

Tröjan har legat pinsamt länge med bara muddarna kvar att sy på, av den enkla anledningen att jag inte orkat trä om overlocken till svart tråd. Hur svårt kan det va egentligen? Det tar ju bara några minuter när man väl gör det! Nu är den iallafall levererad och Åsa blev nöjd - då är jag också nöjd!

Material:
Utryckningsfordon från Jny (mer turkos i verkligheten) och svart-vitrandig interlock från Andersson och Hjalmarsson. Svart muddväv och interlock från Liandlo.

Mönster:
Raglantröja från Ootbre 4/2010 i storlek 92.

Sämsta:
Att jag är så trög på att trä om overlocken. Skärpning Anna!

Bästa:
En snygg tröja i en kombination som jag inte hade kommit på själv. Kul!

2 kommentarer:

Fröken Pimpinett sa...

Fin tröja! Och en minst lika fin tröja låg i brevlådan och väntade när jag kom hem ikväll. Tack! Vi är jättenöjda. Imorgon ska jag prova den på lilltjejen.

Anonym sa...

Tack duktiga Anna! Både jag och Viktor är mycket nöjda! Kramar från oss!!!