tisdag 23 april 2013

Fina filtar

Jag ligger minst sagt efetr med bloggandet, så här slänger jag in bilder på två filtar! Jag tycker verkligen att det är roligt att sy filtar - när det går bra vill säga... :)

Den här filten beställdes till en liten Malva, och jag tycker att kombinationen av tyger är helt underbart fin.


Jag testade att börja och sluta i ett hörn av filten, istället för att försöka dölja en skarv med namnlappen, vilket brukar vara typ det svåraste momentet på hela filten. 


Med en färgglad knapp blev det en fin detalj, och jag tänker att man kan använda tampen till att hänga upp filten, eller fästa nappen i den. Här har ni Malva och filten in action! :)


Den här filten är till lillkusin, min mamma betalade, syster valde utförande och jag sydde. Bra så! :)


På just den här filten var det stört omöjligt att få både prickar och ränder raka. Grr! Som tur var gick kantningen alldeles galant, och då kan man inte bli annat än glad. Inte roligt att sprätta kantband runt en hel filt nämligen...


2 kommentarer:

LADY JEN sa...

Vad fin den blev! Visst blir det snyggt med den färgglada knappen till!

Jennie sa...

Jättefina filtar! Jag drar mig för mycket för kantbanden för att våga ge mig på att göra någon...