onsdag 26 februari 2014

Att hänga med Karin

Något av det bästa med min senaste föräldraledighet var när vi hängde hemma hos min vän Karin. Våra tjejer leker så bra tillsammans och våra barn nr 2 är ungefär lika gamla. Vi var så förundrade över att de stora kunde leka tillsammans på övervåningen och vi kunde sitta i lugn och ro i köket och prata. Fina minnen!

När Karins barn nr 2, Hedda, fyllde ett år i höstas så ville jag sy något till henne. Valet föll på en kjol från ett av förra årets Ottobre. Det är egentligen bara 2 rektangulära tygstycken som man syr ihop i ena sidan. Sen syr man några varv med smock och så syr man ihop andra sidan. Två fållar och sen är den färdig!


Kjolen är sydd i tunn manchester som jag köpte som en stuv hos Sydilla på syfestivalen i höstas. Till kjolen blev det en tröja i ekologisk interlock. Tröjan såg jag in action senast förra veckan. Att se barn i annas alster, det är verkligen glädje för mig. Hurra för sömnad, goda vänner och deras söta barn!

4 kommentarer:

Katharina sa...

Vilket fins set! Och en sån kjol borde man ju kunna slänga ihop utan mönster. Tack för tips!

Le Petit sa...

Jättegulligt set! Ja visst är det kul att se barnen springa omkring i egensydda kläder. När jag går till lekparken i vårt område är det även många Le Petit mössor som springer omkring och det är så kul att se :).

Slow-Eva sa...

Väldigt fint! Smock måste vara skönt för mjuka barnmagar tänker jag mig.

Karin sa...

Fina fina Anna <3